Your browser doesn't support canvas!

Regulamin Białołęckiej Ligi Siatkówki - Najważniejsze postanowienia i zmiany!

29 stycznia 2013


Witam

Poniżej cały regulamin, proszę się zapoznać!

Nowe zapisy w regulaminie :

9. Aby wziąć udział w rozgrywkach należy dokonać wpłaty na rzecz Stowarzyszenia w wysokości 1050 zł.
a. Drużyny, które grały u nas już wcześniej mogą dokonać zapłaty wpisowego w ratach, 1. rata do rozpoczęcia 1. kolejki 550zł, 2. rata 500 zł płatne najpóźniej do 3. kolejki. W przypadku niezapłacenia wpisowego organizator ma prawo odebrać drużynie punkty lub w ostateczności usunąć z ligi.
b. Nowe drużyny muszą zapłacić całość wpisowego najpóźniej do rozpoczęcia 1. kolejki, w przeciwnym razie nie zostaną dopuszczone do rozgrywek

4. Uczestnicy ligi przychodzą na mecz najpóźniej 10 minut przed wyznaczoną godziną rozgrywania spotkania, punktualnie o wyznaczonej wcześniej godzinie zaczynamy rozgrzewkę i 15 minut później zaczynamy mecz. W przypadku spóźnień drużyny przyznawany będzie walkower dla drużyny przeciwnej.




Regulamin Białołęckiej Ligi Siatkówki w sezonie wiosna/lato 2016


§1. Informacje ogólne

1. Białołęcka Liga Siatkówki, zwana dalej BLS oraz Białołęcka Liga Siatkówki Kobiet zwana dalej BLSK, organizowane są przez  SKS "ŻUBR".
2. W imieniu Stowarzyszenia rozgrywkami zarządza Jerzy Szczepańczyk, zwany dalej organizatorem.
3. Wszystkie sprawy związane z protestami, karami i wykroczeniami rozpatruje Organizator.
4. Organizator mają prawo podjąć decyzję o wykluczeniu danej drużyny z rozgrywek w przypadku:
a. niedopełnienia formalności zgodnie z punktami regulaminu.
b. niesportowego zachowania się zawodników w czasie meczu i poza nim.
c. niestawienia się drużyny na 3 mecze danego sezonu rozgrywek.
5. Na obiektach, na których toczyć się będą rozgrywki, obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu oraz spożywania napojów alkoholowych.
6. Niniejszy regulamin obowiązuje w sezonie wiosna/lato 2016 BLS i BLS(K) oraz w sezonach następnych i wchodzi w życie dn. 08.01.2016 r. o godz. 00:00.
7. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie w trakcie trwania rozgrywek.


§2. Drużyny

1. Zgłoszenie drużyny do rozgrywek następuje poprzez przesłanie na adres mailowy organizatora wypełnionego formularza zgłoszeniowego i zarejestrowanie się na stronie www.ligasiatkowki.pl .
2. Drużyny są przyporządkowane do poszczególnych lig na podstawie wyników jakie osiągnęły w poprzednim sezonie oraz wyników turnieju kwalifikacyjnego.
3. W przypadku wycofania się drużyny z ligi, zajmowane przez nią miejsce można będzie wywalczyć podczas turnieju kwalifikacyjnego organizowanego przed rozpoczęciem kolejnego sezonu.
a. Udział w turnieju jest dodatkowo płatny.
4. Najlepsze zespoły II. i III. ligi dostają możliwość gry w wyższej klasie rozgrywek , natomiast najgorsze zespołu I. i II. ligi spadają o jedną ligę niżej.
5. O zasadach awansów i spadków decyduje organizator.
6. W/w zasady zostaną precyzyjnie określone do 5-tej kolejki.
7. Zgłoszenie drużyny jest jednoznaczne z deklaracją przestrzegania regulaminu.
8. Zgłoszenie do rozgrywek jest traktowane jako oświadczenie o zapoznaniu się wszystkich członków drużyny z regulaminem ligi.
9. Aby wziąć udział w rozgrywkach należy dokonać wpłaty na rzecz Stowarzyszenia w wysokości 920 zł.
a. Drużyny, które grały u nas już wcześniej mogą dokonać zapłaty wpisowego w ratach, 1. rata do rozpoczęcia 1. kolejki 550zł, 2. rata 500 zł płatne najpóźniej do 3. kolejki. W przypadku niezapłacenia wpisowego organizator ma prawo odebrać drużynie punkty lub w ostateczności usunąć z ligi.
b. Nowe drużyny muszą zapłacić całość wpisowego najpóźniej do rozpoczęcia 1. kolejki, w przeciwnym razie nie zostaną dopuszczone do rozgrywek
10. Wypełniając zgłoszenie należy wpisać w odpowiedniej rubryce imię i nazwisko kapitana drużyny, jego dane kontaktowe oraz skład zespołu.
11. Kapitan drużyny:
a. jest osobą z która mailowo otrzymuje wszystkie informacje od organizatora;
b. jest zobowiązany do odbierania korespondencji mailowej od organizatora i przekazywania jej członkom swojej drużyny;
c. odpowiada w imieniu drużyny za wszelkie ustalenia pomiędzy drużyną, a organizatorem;
d. ma prawo zgłaszać w imieniu drużyny skargi i protesty do rozpatrzenia przez organizatora;
e. jest odpowiedzialny za kwestie finansowe i w przypadku zaległości finansowych drużyny zobowiązuje się pokryć je osobiście;
12. Drużyny powinny występować w jednolitych strojach (mogą to być zwykłe t-shirty), jednak nie jest to obowiązkowe.
13. Dla najlepszych drużyn oraz zwycięzców klasyfikacji indywidualnych przewidziane są puchary oraz medale.


§3. Uczestnicy

1. Uczestnikami zawodów mogą być osoby, które ukończyły 15 rok życia.
2. Uczestnik który nie ukończył 18 lat musi posiadać zgodę od opiekunów prawnych na udział w Rozgrywkach. Opiekunowie biorą odpowiedzialność za przestrzeganie regulaminu przez uczestnika.
3. Uczestniczący winni być ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków.
4. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności w przypadku odniesienia uszczerbku na zdrowiu w obrębie ośrodka na którym odbywają się rozgrywki.
5. W rozgrywkach mogą brać udział zawodnicy nie mający przeciwwskazań zdrowotnych.
6. Zawodnicy zgłoszeni do rozgrywek nie mogą występować w barwach innych drużyn występujących ich obrębie.
7. Dopuszczalne jest wypożyczenie jednego zawodnika z innego zespołu pod warunkiem, że zespół wypożyczający przystąpi do spotkania w najwyżej pięcioosobowym składzie (wliczając wypożyczoną osobę). Dotyczy to lig 1. i 2. BLS i 1. BLS(K). W przypadku 3. ligi męskiej i 2. żeńskiej zespół może wypożyczyć jednego zawodnika tylko w przypadku, gdy przystąpi do spotkania w czteroosobowym składzie ( wliczając wypożyczoną osobę).
8. W przypadku niezastosowania się do zasady z §3 pkt 7. drużyna może zostać ukarana walkowerem.
9. Dopuszczalne jest niestosowanie się do zasady opisanej w §3 pkt 7. w przypadku wyrażenia zgody przeciwnika na występ wypożyczonego zawodnika.
10. Każdy zawodnik biorący udział w rozgrywkach BLS zgadza się na robienie mu zdjęć podczas meczów i upowszechniania ich do promocji ligi, w tym na naszym FanPage'u na Facebooku.


§4. Zasady gry

1. W BLS i BLSK obowiązują aktualne i oficjalnie zatwierdzone przepisy gry w piłkę siatkową PZPS.
2. Mecze rozgrywane są do trzech wygranych setów do 25 punktów.
3. Oficjalnymi, „meczowymi” piłkami rozgrywek są Mikasa MVA200 i Molten V5M5000. Jeżeli drużyny nie dojdą do porozumienia, którą piłką rozgrywać spotkanie, decyduje rzut monetą.
4. Uczestnicy ligi przychodzą na mecz najpóźniej 10 minut przed wyznaczoną godziną rozgrywania spotkania, punktualnie o wyznaczonej wcześniej godzinie zaczynamy rozgrzewkę i 15 minut później zaczynamy mecz. W przypadku spóźnień drużyny przyznawany będzie walkower dla drużyny przeciwnej.
5. O miejscu w tabeli decyduje: ilość zdobytych punktów, stosunek setów zdobytych i straconych, stosunek "małych" punktów.
5. Za zwycięstwo w stosunku 3:0 lub 3:1 zespół otrzymuje 3 pkt.
6. Za zwycięstwo w stosunku 3:2 zespół otrzymuje 2 pkt.
7. Za porażkę w stosunku 0:3 lub 1:3 zespól nie otrzymuje punktów.
8. Za porażkę w stosunku 2:3 zespół otrzymuje 1 pkt.
9. W przypadku wycofania się drużyny z rozgrywek wszystkie, które zostały jej do rozegrania i mecze przez nią rozegrane stają się walkowerami dla drużyn przeciwnych.


§5. Sędziowie

1. Obsługę sędziowską zapewnia organizator. Każda spotkanie prowadzone jest przez jednego sędziego.
2. Sędziowie meczów BLS nie są zobowiązani do posiadania uprawnień sędziowskich.
3. Za wykonywanie swojej pracy sędziowie pobierają wynagrodzenie opłacane z wpisowego uiszczonego przez drużyny.


§6. Kary

1. Każda drużyna zobowiązana jest do wpłaty dodatkowej kaucji w wysokości 100zł, płatnej gotówką.
2. W przypadku niestawienia się na spotkanie ligi BLS lub zgłoszenie walkowera w piątek przed spotkaniem lub w weekend spotkania, zespół jest karany walkowerem 0:3 (0:25, 0:25, 0:25) oraz utratą 50 zł z kaucji na rzecz drużyny przeciwnej
3. Możliwe jest dopuszczenie zespołu do rozegrania meczu w składzie mniejszym niż wymieniony w §3 pkt 7. po uzyskaniu zgody przeciwników. W takim przypadku zespół nie podlega karze finansowej oraz nie jest karany walkowerem.
4. Za niewłaściwe zachowanie względem sędziego lub zawodnika drużyny przeciwnej: zawieszenie zawodnika na okres do dwóch spotkań oraz odjęcie drużynie do 4 punktów.
5. Wyjątkowo niesportowe zachowanie może być ukarane przez Organizatora wykluczeniem zespołu z rozgrywek. W takim przypadku wpłacone wpisowe nie podlega zwrotowi.
6. Powyższe kary są karami maksymalnymi – każda kara wyznaczana jest indywidualnie po rozpatrzeniu danego przypadku przez Organizatora.
7. Kapitan drużyny ma prawo odwołania się od decyzji Organizatora. Odwołania rozpatrywane są przez Zarząd SKS ŻUBR”.

Komentarze:

Siatkarz Cezary Walczak    (10 sierpnia 2014 10:44)   

zgłaszam drużynę MIX NOWA IWICZNA do sezonu jesień/zima 2014/2015

--------------------------------------------------------------------------
Siatkarz Cezary Walczak    (24 września 2016 14:06)   

Witam, zgłaszam drużynę MIX do sezonu 2016/1017 i udziału w grach eliminacyjnych

--------------------------------------------------------------------------

Aby dodać komentarz musisz się zalogować.

--------------------------------------------------------------------------